У поточному місяці на Європу очікує величезний обсяг імпорту дизельного пального, оскільки різке збільшення поставок зі США збігається з прибуттям надвеликих вантажів із Саудівської Аравії. Це вдарить по європейському ринку, на якому Німеччина, Франція, Іспанія, Італія та Велика Британія повідомили про неоднорідний попит цього року. Європа є важливим світовим джерелом закупівлі палива в усьому світі, повідомляє Bloomberg.
Очікується, що в першій половині жовтня імпорт дизельного палива та газойлю до Європейського союзу та Британії зросте приблизно до 1,28 млн. барелів на день, згідно з ранніми оцінками даних, зібраних Bloomberg аналітичною компанією Vortexa Ltd. Це означає, що середній обсяг постачання буде найвищим з лютого минулого року, коли ЄС заборонив закупівлю російського палива на знак протесту проти бойових дій в Україні.
За словами Памели Мангер, старшого ринкового аналітика компанії Vortexa, різке збільшення обсягів імпорту з Перської затоки багато в чому пояснюється низьким попитом на паливо на американських ринках. Це, у поєднанні з великою кількістю вільних танкерів, забезпечило вигідну торгівлю постачанням палива до Європи, сказала вона.
Премія дизпалива до сирої нафти, важливий показник для трейдерів і нафтопереробників, зараз становить близько 16 доларів за барель, що вдвічі менше, ніж у лютому, свідчать дані ICE Futures Europe.
Очікується, що у першій половині жовтня європейський імпорт зі США досягне приблизно 417 тисяч барелів на день, що є найвищим показником за даними Vortexa з початку 2016 року. Обсяг імпорту із Саудівської Аравії підскочить до 370 тисяч барелів на день, що є найвищим показником за останні чотири роки.
Цифри ще можуть бути переглянуті в міру того, як буде ставати відомо більше пунктів призначення та інформації про вантажі. За збереження нинішніх темпів потік перевищить рівень, встановлений у серпні.
Ескалація нападів на торгові судна в Червоному морі призвела до того, що все більше східних вантажів вирушають до Європи довшим шляхом через мис Доброї Надії. Ці диверсії спонукали трейдерів пристосувати супертанкери, які зазвичай використовуються для перевезення сирої нафти, для перевезення дизельного палива.
«Мінімальна динаміка фрахту сприяє тому, що європейські ринки будуть добре забезпечені дизельним паливом у зимовий період, особливо зі Східного Суеца», – говорить Мангер.
Як повідомляла група ІС, Польща під час головування в ЄС у першій половині наступного року однією зі своїх пріоритетних цілей вважає повну зупинку імпорту російських енергоносіїв до Європи.
Про це повідомляє група “Інформаційний опір”.