Як постачальник сировини Південна Америка має велике економічне значення для розвитку Китаю. Звідси надходить 45% сільськогосподарської продукції, що продається на світовому ринку. Експорт м’яса та сої особливо важливий для харчування населення Китаю.
Південна Америка також постачає два мінерали, які відіграють центральну роль в енергетичному переході: літій та мідь. Дві третини розвіданих запасів літію та сорок відсотків запасів міді розташовані у регіоні. Чилі та Перу є двома найбільшими виробниками міді у світі, повідомляє Neue Zürcher Zeitung.
Завдяки новому мегапорту Чанкай в Перу Китай забезпечує доступ до цієї продукції в майбутньому. Об’єкт відкривається з нагоди візиту президента Китаю Сі Цзіньпіна до Перу.
Уряд Перу сподівається, що новий порт стане центральним логістичним вузлом для торгівлі між Південною Америкою та Азією. Фактично, його розташування в центрі тихоокеанського узбережжя, за 80 кілометрів на північ від Ліми, здається ідеальним. Він розташований прямо на Панамериканському шосе, найважливішому сполученні з півночі на південь у Перу, яке з’єднує країну з Чилі на півдні та Еквадором та Колумбією на півночі.
Чанкай також має прямий доступ до трансокеанського шосе, яке сполучає тихоокеанське узбережжя на півдні Перу з Бразилією. Це означає, що сировину з регіону Амазонки, особливо сою та яловичину, якось можна буде експортувати безпосередньо на азіатські ринки замість того, щоб транспортувати її через Атлантику та через Панамський канал, як це відбувається зараз. Однак для цього необхідно спочатку краще розвинути Трансокеаніку. Залізнична лінія Трансконтинентальна залізниця також планується як подальше транспортне сполучення.
Глибоководний порт Чанкай може приймати найбільші існуючі в даний час контейнеровози. Звідси вони будуть доставлені безпосередньо до Азії, що скоротить час для деяких експортерів до двох тижнів. Фахівці з вантажних перевезень розраховують, що розташування порту та сучасне обладнання дозволять знизити транспортні витрати до 30 відсотків. Чилі також побоюється, що у майбутньому Чанкай може затьмарити її власні порти.
Чанкай — це не просто порт, а ще один будівельний блок у глобальній стратегії Китаю щодо позиціонування себе як економічної та політичної держави у Південній Америці, регіоні, що традиційно перебував під впливом США та Європи. У 2017 році Китай замінив США як найважливіший торговий партнер Південної та Центральної Америки. Це сталося в перший рік перебування при владі президента Трампа, коли він пообіцяв покласти край китайській експансії. З того часу це не слабшає в Латинській Америці.
З точки зору США, це не просто питання торгової політики. Генерал Лора Річардсон, яка до минулого тижня очолювала Південне командування Сполучених Штатів, що відповідає за регіон, неодноразово звертала увагу на ризики безпеки, пов’язані з присутністю Китаю в регіоні. Вони та інші американські урядові відомства зазначають, що порт Чанкай може використовуватися як у цивільних, так і військових цілях.
Завдяки своїм розмірам, глибині і стратегічному розташуванню він підходить для розміщення китайських військових кораблів. Враховуючи можливу майбутню військово-морську присутність Пекіна в Чанкаї, ексклюзивні права китайської державної компанії Cosco на управління портом є особливою проблемою для США.
Про це повідомляє група “Інформаційний опір”.